søndag den 28. september 2014

Foerste maaned af skolen

Jeg har vaeret vaek fra DK i 68 dage! Ret vildt alligevel! Isaer naar man taenker over at jeg overhovedet ikke har haft den mindste smule hjemve! Det foeles ikke rigtig som om at jeg er langt vaek hjemmefra, mine venner og familie skriver ofte til mig, saa det er dejligt.

Men nu til hvad dette blogindlaeg er om, min skole!
Jeg elsker elsker elsker virkelig skolen her ovre! Der er saa mange ting at det danske skolestystem kunne laere noget af! princippet i at vaere i en klasse med omkring 25 elever hver 50 minutter, virker super godt! Jeg har faeet venner i alle klasser og ogsaa nogle som slet ikke er i mine klasser. Mine laererer er super gode! Og mine karakterer er i top.
Tiden gaar alt for hurtigt! Jeg har allerede gaet i skole i en maaned! Jeg har det som om at jeg startede sidste uge!

Det er ret sjovt, der er ingen der har gaettet at jeg er en udvekslingsstudent, uden at jeg eller en anden har sagt det. Der er rigtig mange som bare troede at jeg var fra Chicago af en eller anden grund? Eller fra Canada, eller England. De siger jeg har en halv amerikansk, halv britisk accent. Ret overraskende saa har jeg ikke faet saerlig mange "underlige" spoergsmaal, folk er ikke helt dumme paa min skole.

At vaere en udvekslingsstudent har mange fordele paa en skole, lige saa snart du fortaeller dine laerer at du er en udvekslingsstudent, saa kan de lide dig, og du er nu deres ynglings elev. (Men du skal ikke helt tro det samme om eleverne, de fleste kunne ikke vaere mere ligeglade med om du er en udvekslingsstudent eller ej, men der er selvfoelgelig ogsaa dem som der vil syntes at du er den mest spaendende i hele verdenen)

Lige pt. er jeg syg, er saa heldig at have faeet influenza.. Hurra.. Jeg hader at vaeere syg, og de 2 foerste dage foeltes det som om at jeg var ved at doe. Og min vaertsfamilie blev ved med at sige at jeg skulle blive hjemme, for jeg lignte noget der var loegn haha. Men nej, staedige Terese valgte at tage i skole alle dage.
Jeg kan maerke at jeg er ved at faa det bedre, saa det er bare dejligt!

Men ja, ellers er der ikke rigtig sket noget, der har vaeret homecoming, men det vaelger jeg at lade vaer med at skrive om, af "personlige" aarsager. Meeeeeeen I kan faa lidt billeder fra da jeg fik min "mum" (en mum er en Texas tradition for homecoming, drengene giver pigerne en mum som de skal gaa rundt med rundt om halsen, hele fredagen hvor der er en homecoming football kamp. (Austin lavede min selv, og brugte omkring 200$ paa den! Hvilket svarer til omkring 2000kr!!!) Jeg gav ham en "garter" som er en som drengene skal have paa armen. Texas er en speciel stat med sjove traditioner! Jeg elsker det!)
Da han spurgte mig til homecoming festen

Min fine "lille" mum

Det er Austins garter til venstre, den anden er Peytons date's garter






Var ved at drukne i den! Den er vildt tung!! Og den har ko-klokker paa, bjaeller og alt muligt andet irriterende paa den, var ved at blive sindssyg til sidst.. Og stortset alle piger paa skolen havde en paa, saa hele dagen kunne du hoerer klokker og irriterende lyde

Saa i kan hoere hvordan min loed


Til football kampen


Senere til homecoming kampen


Her faar i lige et billede af J. Han er skoer

Ingen kommentarer:

Send en kommentar